logo harre

Home
Blog
Breaking News
Xtra
Muziek
Drums
Bands
Werk
P. Daemen BV
AWS
Scania
Boom verwijderen?
Harre's Tree Removal
Algemeen
Video's
Links
Contact
Contact


Harre op Facebook

Harre op Youtube

logo breaking news


Woensdag 28 juni 2006.
Er stond vandaag toch nogal wat wind maar de temperaturen gaan weer omhoog naar waarden boven de 20 graden en voor het weekend spreekt men zelfs over temperaturen van rond de 28 graden. Lekker dus, alleen jammer dat we dan zaterdag met de band ergens binnen staan te spelen... Maargoed, je kunt niet alles hebben zullen we maar zeggen.

Voor vandaag stond er een intervaltraining op het programma en dat ging eigenlijk niet zo heel erg lekker, waarschijnlijk omdat ik de afgelopen nacht gewoon ronduit slecht geslapen heb. Geen idee waarom, maar ik hoop dat het de komende nachten wat beter gaat want de rust heb ik niet alleen voor de training nodig maar natuurlijk ook voor m'n werk. Back on topic: Tijdens de 53 minuten en 4 seconden van de training heb ik vandaag 23.93 km gereden en dat geeft een gemiddelde van 27 km/u. De hoogst gemeten snelheid voor vandaag was 41.8 km/u.

Dinsdag 27 juni 2006.
Vandaag een rondje wezen spinnen en dat is niks meer of minder dan op 80% en een licht verzet een uur of anderhalf rond rijden, alleen heb ik er nu ook een paar stukjes interval in verwerkt door klimmetjes voluit op het grootste verzet te nemen. Alles bij elkaar ben ik 1 uur en precies 18 minuten bezig geweest en in die tijd heb ik 35.26 km gereden. Dat geeft een gemiddelde van 27.1 km/u en de hoogst gemeten snelheid lag vandaag op 49.2 km/u.

Zondag 25 juni 2006.
De weersverwachtingen voor vandaag waren maar matig. Het zou het eerste deel van de dag droog blijven, maar in de middag zou het vanuit het zuiden gaan regenen. Nog sterker, er werden zware buien opgegeven met kans op wateroverlast. Zaak dus om niet te laat te gaan fietsen, want ik wilde eigenlijk een uurtje of drie op 80% rond gaan rijden.

Nu was ik al niet al te laat gegaan en ik was van plan om via de oude tolbrug (Prins Willem Alexander brug) bij Echteld naar Tiel te rijden en dan via Geldermalsen nog een extra lus maken om op die manier de uren vol te maken en terug te rijden naar huis. Mis... Tot op de oude tolbrug ging het goed, maar in Tiel begon het zachtjes te regenen. Toen had ik al zoiets van 'als dat maar goed gaat' en in het begin leek het mee te vallen, maar het ging toch steeds harder regenen waardoor ik besloot van Tiel gewoon over de dijk naar Waardenburg te rijden.

Hierdoor kom ik voor vandaag wel een beetje fiets tijd te kort, maar het is beter dan helemaal verzopen thuis komen. Eenmaal thuis zag ik op de teller dat ik 2 uur, 18 miunuten en 54 seconden gefietst had en met een gemiddelde van 27 km/u kom je dan op een afstand van 62.62 km terwijl de hoogst gemeten snelheid vandaag op 51.8 km/u lag.

Het schema voor de aankomdende week:
  • Maandag: Rust

  • Dinsdag: Spinning
    Anderhalf uur op 80%. Alle klimmetjes voluit op het grootste verzet.

  • Woensdag: Interval
    Vijf of zes blokken van 1 minuut voluit op een groot verzet.

  • Donderdag: Herstel
    Anderhalf uur op maximaal 75%

  • Vrijdag: Heuveltraining
    Anderhalf tot twee uur. 80% vlak en max 92% omhoog.

  • Zaterdag: Rust

  • Zondag: Duurtraining op de weg
    Drie uur op 80%

    Zaterdag 24 juni 2006.
    Gisteren was ik in de gelukkige omstandigheden dat ik de boodschappen al heb kunnen doen, dus vanmorgen kon ik mooi op tijd in de studio zijn voor de laatste repetitie met Kalamazoo voor dit seizoen. Die repetitie begon goed: Eerst op het gemak een bakkie koffie met Jan en Willemien... Altijd gezellig :-). Maargoed, aan alle dingen komt een eind dus op een gegeven moment moest er dan toch wat gedaan worden. Tijdens de repetitie hebben we twee nieuwe nummers gedaan en die gaan we zoals het er nu uitziet aanstaande zaterdag ook spelen bij het optreden.

    Dat optreden is ook de aftrap van de actie 'op de foto met' en iets met... nouja... dat ga ik maar niet verklappen want dan is de verrassing eraf. Het gaat volgende week om een besloten feest, maar als je nieuwsgierig bent dan moet je gewoon volgend seizoen maar eens komen bij een optreden van ons :-).

    's Middags snel alles weer opgeruimd en thuis gebracht en doorgereden naar Wim. Dat was weer ouderwets gezellig en we hebben wat kleine dingetje voor Virushelp doorgenomen en kennis gemaakt met Lenneke. Leuke vlotte meid en ik ben in ieder geval blij haar nu eens gezien te hebben. Ze werkt al een tijd mee bij Virushelp maar het was er gewoon nog niet van gekomen om eens iets af te spreken. Maargoed, gezelligheid kent geen tijd en het was daarom voor de verandering weer eens laat (of vroeg, net hoe je het bekijkt *grin*) voordat ik weer thuis was.

    Donderdag 22 juni 2006.
    Vraag me niet waarom, maar ik vind het op het ogenblik op één of andere manier moeilijk om mezelf te motiveren. Gisteren resulteerde dat in een dag niet trainen en vandaag ben ik wel geweest, maar heb ik mezelf min of meer moeten dwingen om toch te gaan. Eenmaal onderweg was het best lekker, maartoch... Ik hoop dat ik in het weekend lekker kan ontspannen om op die manier wellicht de motivatie weer te kunnen vinden.

    Vandaag heb ik een intervaltraining gedaan, maar vanwege de wind was het vandaag zwaar fietsen. Alles bij elkaar ben ik maar 51 minuten en 18 seconden weg geweest en in die tijd heb ik met een gemiddelde van 27.3 km/u 23.36 km gereden. De topsnelheid voor vandaag lag hoog want tijdens één van de intervalblokken heb ik de 50.5 km/u aan weten te tikken.

    Dinsdag 20 juni 2006.
    Voor vandaag stond er een krachttraining op het programma van alles bij elkaar bijna twee uur, maar omdat ik nou niet echt vroeg thuis was heb ik die maar een beetje ingekort. Een iets kortere warming-up en cooldown... en op die manier was ik toch nog in anderhalf uur klaar en kon ik om half negen gaan eten.

    De krachttraining moest gereden worden op maximaal 85% van de maximale hartslag en het is dan gewoon een kwestie van een zwaar verzet pakken en flink trappen. Op de klimmetjes moest geschakeld worden naar het zwaarste verzet en dat in combinatie met de wind die er vandaag stond leverde het codewoord 'zwaar' op voor vandaag :-). In totaal ben ik 1 uur, 28 minuten en 46 seconden bezig geweest en met een gemiddelde van 28.1 km/u heb ik in die tijd 41.67 km gereden. De hoogst gemeten snelheid van vandaag was 42.1 km/u.

    Sinds gisteren sta ik op de startlijst van de Hondsrug Classic, maar er zou een mail volgen ter bevestiging en die heb ik tot nu toe nog niet gehad dus ga ik zo meteen maar eens op zoek naar wat telefoonnummers en ga ik morgen eens een belletje doen of alles wel goed gegaan is.

    Maandag 19 juni 2006.
    Vandaag werkoverleg gehad met de band en daar zijn we goed uitgekomen. We hebben het voor elkaar gekregen om plannen te maken voor de toekomst wat betreft nieuwe nummers, het opnemen van een nieuwe demo, promotie activiteiten voor komende optredens en uiteraard zijn er ook plannen voor het optreden zelf. Hoe dit allemaal in het vat gegoten gaat worden moet je maar gewoon een keer komen zien. De agenda is nu nog vrij leeg, maar het is dus de bedoeling dat daar een beetje verandering in gaat komen.

    Iets anders: Vandaag heb ik me ook ingeschreven voor de Hondsrug Classic. Een wedstrijd die in oktober gereden wordt in Gieten en waar ik op één of andere manier gewoon heel veel zin in heb. Ik zal er nog flink aan moeten werken om daar goed uit de bus te komen, maar het is weer een doel om naar toe te werken en dat werkt alleen maar motiverend.

    Zondag 18 juni 2006.
    Nou, ik ben blij dat ik maandag die hersteltraining gedaan heb want de rest van de week zag er als volgt uit:
    Dinsdag: Rust
    Woensdag: Vreselijke regen en dus niks gedaan
    Donderdag: Rust (verjaardag)
    Vrijdag: Rustdag ingelast na een hele drukke werkweek
    Zaterdag: Druk in en om het huis
    Zondag: YESSSS!!! Het kon weer!

    Het woord 'rustweek' is dus wel heel erg rustig uitgevallen. Vandaag ben ik de laatste tourtocht van het seizoen 2005/2006 wezen rijden en wel in Bladel. De route daar lag er eigenlijk best goed bij na alle droogte van de afgelopen tijd, want het grootste deel van de ondergrond was lekker hard en maar op een paar plaatsen was het zand een klein beetje mul. Er was één klein stukje waar het echt bagger rijden was omdat de zon daar onder de dichte bomen gewoon niet kon komen, dus het modderrijden hebben we toch ook nog even kunnen oefenen :-). Verder had de organisatie het weer goed voor elkaar, alleen heb ik tot twee keer toe een bordje gemist waardoor ik van de route af ging. Maarja, dat zijn dan gewoon wat extra kilometers...

    Omdat ik de hele week eigenlijk niets gedaan had heb ik deze tourtocht maar als duurtraining gereden. In dit geval ging het om een route van 50 kilometer en op 85% heb ik daar 2 uur, 38 minuten en 10 seconden over gedaan. Door de kleine uitstapjes kwam de totale afstand op 56.5 km en het gemiddelde lag vandaag op 21.4 km/u. De hoogst gemeten snelheid op de route was 31.9 km/u. Lekker gereden en daar gaat het uiteindelijk om. De fiets is inmiddels weer schoon en de wegwielen zitten er weer in, dus daar kan ik dinsdag weer vrolijk mee aan de slag. Nu maar hopen dat het wat meer mee zit dan de afgelopen week...

    M'n schema voor de aankomende week ziet er als volgt uit:
  • Maandag: Rust (bandmeeting)

  • Dinsdag: Krachttraining
    30 min warm up
    1 uur op 85% grote blad voor, achter 6 en bij het klimmen 3 versnellingen omhoog
    20 min cool down

  • Woensdag: Kadans
    15 min warm up
    10 min 80 rpm - 2 min rust
    10 min 90 rpm - 2 min rust
    10 min 100 rpm - 2 min rust
    10 min 120 rpm
    20 min cool down
    Alles max 80%

  • Donderdag: Interval
    20 min warm up
    Vijf of zes blokken op max 95%
    20 min cool down

  • Vrijdag: Herstel
    Anderhalf uur op max 75%

  • Zaterdag: Rust (Repetitie Kalamazoo en werkoverleg Virushelp.nl)

  • Zondag: Duurtraining op de weg
    Drie uur op max 85%

    Maandag 12 juni 2006.
    De week is nog maar net begonnen en gelijk kan ik weer aan het schuiven met m'n planning... Ik was vandaag namelijk wel heel erg vroeg klaar met werken en omdat het op dit moment vreselijk lekker weer is (eigenlijk gewoon heet *grin*) kon ik het niet laten om vandaag maar m'n hersteltraining te doen. Morgen kan ik dan een rustdag pakken en het onderhoud doen waar ik zondag geen fut meer voor had en dan zien we woensdag wel weer verder hoe het allemaal loopt.

    Vandaag dus de hersteltraining gedaan en ik heb lekker uit kunnen fietsen. De hartslag ergens rond de 72 a 73 procent, de pedalen gewoon lekker rond laten gaan en genieten van het mooie weer. In totaal ben ik 1 uur, 39 minuten en 49 seconden bezig geweest en in die tijd heb ik op m'n gemak 41.3 km gereden. Dat geeft een gemiddelde van zo'n 24.8 km/u en de maximale snelheid lag vandaag op 34.4 km/u.

    Zondag 11 juni 2006.
    De eerste keer... dat was het voor mij. Ik heb tot vandaag nog nooit een wedstrijd gereden, maar het is er dan toch van gekomen. Ben ik zo fanatiek? Nee, dat eigenlijk niet eens want ik ben meer een genieter maar een tijd terug zocht ik een motivatie om van het roken af te blijven en toen heb ik voor mezelf besloten om wat meer te gaan fietsen en wat te trainen om aan een paar wedstrijden mee te gaan doen. Een plan wat tot nu toe nog steeds zijn vruchten afwerpt overigens... en zolang ik dus niet rook is dat eigenlijk m'n grootste prestatie en niet op welke plaats ik eindig in een wedstrijd.

    Maargoed, genoeg nu over m'n motivatie om zoiets eens te ondernemen. Vanmorgen ben ik dus vertrokken naar Arnhem om daar m'n primeur te gaan beleven en mee te doen aan de Bergrace Off the Road. Er waren verschillende categorieën maar ik had me ingeschreven voor de 105 minuten bij de heren. Het principe is eigenlijk heel simpel: Zet een parcour uit (in dit geval in het stadspark Klarenbeek) en laat mensen daar een bepaalde tijd rondjes rijden en wie het meeste gereden heeft, die heeft gewonnen.

    In Arnhem zijn ze op nogal wat plaatsen aan de weg aan het werken, maar toch kon ik de startlocatie redelijk makkelijk vinden. Ik was lekker op tijd dus kon ik de auto dicht bij start/finish parkeren en nog lekker onder de bomen ook! Bij het ophalen van het stuurbord kreeg ik nummer 79 en dat bordje zit in een enveloppe met wat van die trekbandjes om het bordje te bevestigen en een paar munten voor consumpties achteraf.

    Nummer 79 was niet eens zo heel ver naar achteren, want ook al sloegen ze in de startlijst hier en daar wat nummers over, toch stonden er 142 mensen op de lijst die aan de 105 minuten mee zouden doen. Ik zou dus eigenlijk ergens halverwege starten, maar ik wist van te voren dat het eigenlijk niets uit zou maken want ik had me voorgenomen om lekker afwachtend te gaan rijden.

    Nadat ik het bordje op de fiets had gemaakt was het tijd om het parcour eens te gaan verkennen en al snel bleek dat die 175 hoogtemeters per rondje toch best wel eens zouden kunnen kloppen. Het ging in ieder geval nogal knap omhoog en naar beneden maar op zich waren er verder geen echt technische stukken. Okee, in het parcour is 'DE TRAP' opgenomen. Iets waarover je op het internet veel kunt lezen en waar ik mezelf van af had zitten vragen van 'als iedereen zich daar zo druk over maakt, is dat ding dan wel een beetje te doen?'. Dit bleek echter heel erg mee te vallen vond ik persoonlijk, want zo'n trap afrijden is gewoon een kwestie van 'doen' en dan gaat het eigenlijk vanzelf en op die manier heb ik toch een aantal keren iemand in kunnen halen. Als ze nou diezelfde trap hadden genomen, maar dan omhoog was het een vreselijk technisch verhaal geworden om toch nog boven te kunnen komen. Alles bij elkaar had ik daar ongeveer drie kwartier op m'n gemak in het bos rond gereden om de boel eens te bekijken en die trap eens af te rammelen en daarna ben ik terug gegaan naar de auto voor wat te eten en te drinken.

    De start voor de groep 75 minuten Single Speed was om 10.00 uur gepland en de 105 minuten heren 3 minuten later, dus ik ben om ongeveer 10 voor 10 weer naar de start gegaan en daar was iedereen al min of meer een beetje aan het opstellen. Een vreemde spanning maakte zich toch wel van me meester, want hoe gaat zo'n start eruit zien? Kun je dan op je gemak wegrijden (het is toch een uur en drie kwartier wat je vol moet maken) of wordt er gelijk als een dolle gereden? Het laatste bleek het geval, want met de hele groep door de eerste bochtjes ging in een aantal gevallen maar net goed en met een beetje duwen en trekken weten mensen zich vaak toch nog een plaatsje naar voren te werken. De eerste opstopping was al snel in zicht op een stukje waar we over een paar wortels heen moesten. Niets moeilijks opzich, maar als je dat met z'n allen tegelijk wil doen... Maarja, achterin hadden we daar weer een beetje mazzal van, want je kon er op je dooie gemak naar toe rijden. Haasten had geen zin, want het stond daar gewoon stil en gelukkig was dit het enige punt waar de boel een beetje op elkaar liep.

    Het eerste rondje (ongeveer 7.5 km) ging eigenlijk best lekker en ik had op dat moment nog wel het idee dat ik mensen niet alleen bij zou kunnen houden maar ook nog wel voorbij zou kunnen gaan. Maar dat bleek tegen te vallen... Ik ben van nature gewoon geen klimmer en juist die klimmetjes zouden me parten gaan spelen. Het tweede rondje ging ook nog wel, maar na het derde rondje dacht ik op een gegeven moment dat ik er maar gewoon mee op zou houden. De benen waren leeg en ik vond dat ik m'n best al wel weer gedaan had, maar toen ik over de finish kwam had ik zitten rekenen dat ik toch nog wel een rondje zou kunnen doen en dan had ik in ieder geval de wedstrijd uitgereden. Dus maar weer een paar slokken drinken naar binnen, een koekje erbij en trappen maar weer voor zover als dat nog kon.

    Aan het einde van m'n vierde rondje kon ik pas echt over de finish heen en ik was blij dat ik er was. Het was vandaag prachtig weer en de zon scheen volop met temperaturen van ver boven de 25 graden en dat was te merken ook! Wat had ik een dorst! Voor de wedstrijd had ik al meer gedronken dan ik normaal doe en tijdens het fietsen had ik twee bidons van een halve liter bij me. Bij terugkomst kreeg je een blikje sportdrank en dat heb ik eigenlijk in een paar teugen leeg gemaakt en de liter sportdrank die ik nog in de auto had is ook opgegaan, tegelijk met wat eten.

    Nadat ik weer een beetje in de wereld van de levenden verkeerde ben ik op m'n gemak eens naar start/finish gelopen om te kijken of de uitslag al bekend was. De prijsuitrijking was om 13.00 uur gepland dus voor die tijd zouden ze de uitslag toch wel ergens neer hangen? Dat bleek inderdaad het geval en na een een blik op de lijst bleek dat ik als nummer 99 over de streep gekomen was.

    Geen prestatie om over naar huis te schrijven, maar er zullen altijd mensen zijn die het sneller doen en ik ben er persoonlijk eigenlijk best tevreden mee. Daarnaast weet ik nu ook waar ik nog aan moet werken: klimmen. Ik ga dus de aankomende tijd lekker door met de duurtrainingen die ik begonnen ben en daarnaast zal ik me wat meer gaan richten op interval/kracht/heuvel trainingen zodat dit geleidelijk aan wat makkelijker zal gaan. Voor zover het er iets toe doet: tijdens de wedstrijd heb ik 30.73 km gereden in een tijd van 1 uur, 45 minuten en 24 seconden. Dit geeft een gemiddelde van 17.5 km/u en de maximum snelheid op het parcour was bij mij 44.2 km/u.

    Ik vond het op zich een hele leuke ervaring en de kans is groot dat ik hier volgend jaar nog een keer aan mee doe, maar om nou gelijk te zeggen van 'ik ga me toeleggen op wedstrijden rijden'.... Nee, niet echt... of moet ik dan zeggen 'echt niet'... :-)

    Ik heb geen ervaring met dit soort dingen, dus ik kan het niet vergelijken met andere plaatsen maar naar mijn idee heeft de organisatie het hier allemaal goed voor elkaar. De opzet is lekker praktisch, een ruime locatie, een mooi uitgezet parcour en met het weer zoals het vandaag was kan het eigenlijk helemaal niet meer kapot. Ik heb inmiddels een paar foto's en een dvd kunnen bemachtigen van deze wedstrijd. De dvd kan ik natuurlijk niet online zetten, maar een paar foto's zijn eventueel hier te bekijken.

    De aankomende week staat in het teken van 'bijkomen' en vandaar ook het onderstaande schema:
    Maandag: Rust.

    Dinsdag: Herstel.
    Anderhalf uur op maximaal 75%

    Woensdag: Rust.

    Donderdag: Spinning.
    Anderhalf uur op 80%

    Vrijdag: Interval.
    Vijf of zes blokken van 3 minuten op maximaal 92%

    Zaterdag: Duurtraining.
    Drie uur op maximaal 85%

    Zondag: Tourtocht Bladel.
    Vijftig km op maximaal 85%

    Zaterdag 10 juni 2006.
    Een leuke dag gehad vandaag. Vanmorgen samen met Jan in Culemborg wezen kijken naar de locatie waar we begin volgende maand met de band moeten spelen. We deden dit eigenlijk gewoon even voor de zekerheid zodat we in ieder geval weten wat voor apparatuur er mee moet en de zaal bleek niet overdreven groot dus we kunnen het gewoon met ons eigen spul af. Daarna nog even gezellig zitten babbelen en een bakkie gedaan en daarna was het tijd om de boodschappen te gaan doen en al dat soort dingen meer.

    Inmiddels staat m'n fiets klaar in de schuur en heb ik de tas gepakt. Morgen nog even een flink ontbijt naar binnen schuiven voor ik weg ga en dan moet het allemaal gaan gebeuren. Om maar weer eens een codewoord tevoorschijn te toveren voor morgen... tsja... wat zal ik eens verzinnen deze keer... Het zal iets met 'afwachtend' te maken hebben denk ik. Ik heb geen flauw idee wat er morgen op me af gaat komen bij zo'n wedstrijdje dus ik denk dat ik het zeker in het begin eens rustig aan doe en de boel eens een beetje afkijk. De wedstrijd is een uur en drie kwartier, dus mezelf leeg rijden kan later altijd nog. Het is eigenlijk een kwestie van een beetje ervaring opdoen, dus meedoen en uitrijden is in dit geval het belangrijkst en voor een top prestatie ben ik gewoon niet goed genoeg dus ik zie morgen wel waar ik ergens eindig. M'n streven is binnen de 75% van het deelnemersveld en ik denk dat ik daar al aardig tevreden mee mag zijn. Maargoed, morgen meer daarover...

    Vrijdag 9 juni 2006.
    Gisteren was ik te laat thuis om nog te gaan fietsen dus heb ik er vandaag maar voor gekozen om twee trainingen een beetje te combineren. Gisteren had ik eigenlijk een uurtje of twee moeten spinnen op 80% en voor vandaag stond er een intervaltraining op het programma. Die heb ik allebei maar bij elkaar gedaan en zo kwam ik aan iets meer dan anderhalf uur fietsen op 80% met daar tussenin 5 intervalblokken van 3 minuten op maximaal 93%.

    Om precies te zijn ben ik 1 uur, 33 minuten en 41 seconden weg geweest en in die tijd heb ik met een gemiddelde van 27.2 km/u 42.59 km gereden, terwijl de maximale snelheid voor vandaag op 37.7 km/u lag.

    Vandaag heb ik ook de Crossmax wielen maar vast in de fiets gezet en hoef ik dus morgen alleen nog maar wat kleine dingetjes bij elkaar te zoeken en de banden op spanning te brengen. Verder doe ik lekker niets dan een beetje relaxen en voor de band op pad om naar een locatie voor een optreden te kijken. Beetje babbelen, bakkie doen... Komt vast allemaal wel goed! :-)

    Dinsdag 6 juni 2006.
    Na het geklooi in het weekend stond er voor vandaag een hersteltraining op het programma en al had ik in eerste instantie niet zoveel zin om te gaan, toch ben ik blij dat ik wel geweest ben want ik ben er toch wel van opgeknapt. Gewoon even een uur tot anderhalf uur rond trappen met een relatief lage hartslag (max 75%).

    In totaal ben ik 1 uur, 9 minuten en 37 seconden weg geweest en in die tijd heb ik 29.38 km gereden met een gemiddelde van 25.3 km/u. De hoogst gemeten snelheid lag voor vandaag op 34 km/u. Overigens is dit voor een hersteltraining toch wel een redelijk hoog gemiddelde, maar dat komt met name door de wind die er vandaag stond. Toen ik bijvoorbeeld op de dijk reed vanaf Brakel richting Zaltbommel had ik hem hele stukken in de rug en kon ik op een gegeven moment constant boven de 32 km/u rijden met een hartslag van slechts 133 slagen per minuut (73%)! Dan schiet het natuurlijk lekker op...

    Maandag 5 juni 2006.
    Vandaag heb ik gekozen voor een zware training waarbij de hartslag over een tijd van anderhalf tot twee uur rond de 90% zou moeten liggen en ik ben daarvoor naar de vaste route van Amerongen geweest. Een route waar redelijk veel geklommen moet worden en op die manier zou ik m'n hartslag redelijk makkelijk hoog moeten kunnen houden. Hierin had ik me dan toch een beetje vergist, want als je omhoog gaat dan ga je natuurlijk ook weer naar beneden en dan zakt die hartslag gewoon weer een eind.

    Maarja, uiteindelijk heb ik toch lekker twee rondjes gereden daar en om eerlijk te zijn was het zwaar genoeg na de training van gisteren...
    Na 1 uur, 37 minuten en 13 seconden had ik 34.18 km gereden en dat geeft een gemiddelde van 21 km/u terwijl de maximale snelheid voor vandaag op 46.4 km/u lag.

    Zondag 4 juni 2006.
    De afgelopen dagen heb ik qua fietsen niets kunnen doen. Vrijdag stapte ik op een gegeven moment de vrachtwagen uit en kon ik bijna niet lopen vanwege de pijn aan m'n rechter heup. Of ik verkeerd gezeten had, een verkeerde beweging gemaakt had of dat er een zenuw klem zat weet ik nog steeds niet, maar als ik een minuut of vijf rond liep dan ging het op zich wel een beetje. Maargoed, het had dus als gevolg dat ik vrijdag in ieder geval niet kon fietsen en zaterdag was het zo goed als over, maar ben ik voor de zekerheid toch maar niet weg geweest.

    Vanmorgen ben ik in ieder geval wel weer met goede moed op de fiets gestapt voor een off road duurtraining van 2 tot 3 uur op 85%. Hiervoor ben ik deze keer naar Drunen geweest en de route daar viel me nog niet helemaal tegen. Het is de afgelopen dagen toch best wel droog geweest en zodra het zonnetje er daar in Drunen ook maar een beetje bij komt dan veranderd het duinzand gelijk in één grote mulle zandbak waar bijna niet doorheen te komen is.

    Vandaag ging dat op zich nog wel, al waren er toch een paar plaatsen waar er niets anders op zat dan te gaan lopen. Al met al heb ik daar 2 uur, 50 minuten en 51 seconden rond gereden en met een gemiddelde van 18 km/u kwam ik na 51.45 km weer terug bij de auto. De maximale snelheid lag vandaag op 30.9 km/u.

    Het schema voor de aankomende week is vooral gericht op bijkomen en een beetje opladen, want volgend weekend is de Bergrace. Als je het zo ziet dan lijkt het toch wel intensief, maar maandag is het bijvoorbeeld tweede pinksterdag en vrijdag ben ik ook vrij van het werk. Het schema ziet er als volgt uit:
  • Monday: Endurance
    1.5 - 2 hours off road ride @ HR max 90 - 93%

  • Tuesday: Recovery
    1½ hours @ HR max 75%

  • Wednesday: Rest

  • Thursday: Spinning
    2 hours spinning @ 80-90 rpm HR max 80%

  • Friday: Interval
    5 or 6 blocks of 3 minutes HR max 93%

  • Saturday: Rest and material day
    Get your bike in top shape!

  • Sunday: Competition
    Bergrace Arnhem

    Donderdag 1 juni 2006.
    Vandaag stond er een krachttraining op het programma: een uur fietsen op een zwaar verzet, met voor,- en achteraf natuurlijk de warming-up en cooldown. Het ging op zich wel lekker, alleen is het wel hard werken met de wind tegen en dan op zo'n zwaar verzet terwijl de hartslag niet hoger mag worden dan zo'n 80%. Maargoed, die wind schijnt de aankomende dagen minder te worden en het zal de aankomende dagen droog blijven dus kan ik het weekend mooi het bos in :-).

    Vandaag bij elkaar 1 uur 43 minuten en 41 seconden op de fiets gezeten en met een gemiddelde van 26.8 km/u kwam ik weer thuis met 46.47 gereden kilometers. De maximale snelheid lag vandaag op 35.8 km/u.